keskiviikko 23. joulukuuta 2009

Ihanaa joulunaikaa

Vihdoinkin kauan odotetut joulun ajan vapaat ovat alkaneet. Olen yrittänyt pikku hiljaa pukea kotia jouluasuun, mutta hieman se on vielä kesken. Sentään joululeipomukset olen saanut aika hyvälle mallilleen.


Ostin espanjankoirien myyjäisistä suloisen metallilangasta ja helmistä tehdyn lyhdyn. Mukana tuli suloinen tarina siitä, missä ja miten lyhtyä tulee käyttää. Olen joskus itsekin kokeillut metallilankatöitä, mutta sekin on monien muiden juttujen ohella jäänyt vain kertakokeilun tasolle. Helmiä kyllä löytyisi vaikka mihin pujotella, ehkäpä tässä voisi innostua joululomalla itsekin punomaan jotain kaunista.



Samaisista myyjäisistä löytyi aivan huippuhienot norsupiparit. En tiedä raaskiiko näitä syödäkään. Hauskoja kavereita ovat. Nuo alla kököttävät "raidalliset" ovatkin sitten itse tekemiä :D Pitäis vielä nekin koristella...



Se pakollinen joulutähti.

Yleisesti ottaen minun joulun ajan kukkiani ovat pääasiassa tulppaanit ja jouluruusut, kun taas joulutähdet, hyasintit ja amaryllikset saavat mennä muiden koteihin. Paitsi tänä vuonna ostin parin valko-vaaleanpunaisen amarylliksen mukulat/sipulit(?!) jostain alekorista ja pistin purkkiin, kyllä niistä pitkät varret ainakin tulee jos ei muuta. Kukkia odotellessa...




Joulusukkanalle.


Hyvin kiinni naulattu ovikranssi :) Etuovi on niin näkyvällä paikalla, että epäilen kranssin lähtevän jonkun mukaan joku yö, niin nakuttelin pari ylimmääräistä naulaa siihen kiinnikkeeksi. Ompahan rosmolla ainakin vähän enemmän duunia sitten sen kanssa.
Niin joo, pujottelinhan minä tähän vähän helmiä metallilangalla lisäkoristeeksi. Olen siis tänäkin vuonna tehnyt metallilankatöitä! :)


Rauhallista joulun aikaa ja onnea sekä menestystä uudelle vuodelle 2010!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti